mijn eerste dagen hier in Spanje - Reisverslag uit la Nucia, Spanje van Nicole Boekestijn - WaarBenJij.nu mijn eerste dagen hier in Spanje - Reisverslag uit la Nucia, Spanje van Nicole Boekestijn - WaarBenJij.nu

mijn eerste dagen hier in Spanje

Blijf op de hoogte en volg Nicole

21 Februari 2016 | Spanje, la Nucia

De stage in Spanje is begonnen! Woensdag 10 februari hier aangekomen in Alicante met het vliegtuig. Voor het eerst helemaal alleen gevlogen.
Eef stond me al op te wachten op het vliegveld om mij naar het huisje te brengen in Alfas. Dit was zo'n 3 kwartier rijden. Die dag ook gelijk kennis gemaakt met mijn huisgenoten. Zeker gezellig en leuke meiden. De eerste paar dagen was wel wennen hier, het is hier in Spanje totaal anders dan in Nederland. Maar dat was natuurlijk wel te verwachten. Ook heb ik alle anderen die in Alfas wonen leren kennen, allemaal gezellig!
Op zaterdag 13 februari hadden we een uitje met estudiantes met de hele groep waren we met ongeveer 50 mensen bij elkaar. Eerst kregen we een tocht door de stad Alicante.
Gelijk daarna gingen we een berg op lopen deze was zwaar en vermoeiend. Maar ook onderweg waren het mooie plaatjes wat je zag het was zeker de moeite waard!
Vooral toen we eindelijk helemaal boven op de berg bij het vlaggetje je kon ver kijken. Om 15:00 moesten we weer onder zijn want we gingen paella eten met de hele groep. Dit kon al lekker in het zonnetje buiten het was die dag ook ongeveer 24 grade.
Ik vond het een vermoeiend maar een hele leuke dag ook heb ik iedereen ook beter leren kennen. We hebben zeker een leuke groep!
Maandag 15 februari begon mijn stage bij residencia montebello. Dit is een verpleeghuis voor Dementerende in La nucia. Het zijn Nederlandse, Duitse, Engelse en Spaanse mensen die in het verpleeghuis wonen.
De eerste dag was met Inge mijn huisgenootje. zij heeft mij die dag en andere dagen mee genomen om te laten zien hoe het allemaal hier werkte.
Hier gaat het heel anders dan in Nederland, je werkt veel alleen en wordt ook niet snel ergens bij betrokken. Dit is wel even wennen want in Nederland wordt je overal veel bij betrokken en werk je ook vaak samen.
Ik heb deze week 4 dagen gewerkt. Ook nog met Miranda, zij woont hier ook in Alfas.
We zijn deze week elke dag met de fiets naar stage toe geweest, dit is nog wel vermoeiend want je moet sochtends de berg op fietsen 5,5 km lang.
Gelukkig kunnen we smiddags uitwaaien en alleen maar naar onder fietsen.
Ik vond het een vermoeiende stage week ondanks dat het niet druk was op stage.
Vrijdag begon mijn weekend al, ik had gelukkig 3 dagen weekend. Sochtends begon het al goed, Rosa was jarig.
Inge en ik hadden allebei vrij van stage, dus zijn we bij Rosa haar huisje gaan zingen! En als ontbijt taart gaan eten ook was Mignon erbij dit is het huisgenootje van Rosa.
Savonds zijn we met verschillende gaan bowlen in Benidorm voor Rosa haar verjaardag. Helaas niet gewonnen maar het was wel heel gezellig!
Zaterdags hebben we hier op het balkon in kunnen zonnen, we hebben hier een balkon die sochtends tot savonds 6 uur in de zon is.
Zaterdag avond hadden we weer een feestje van Lars en Linde, Lars was op zaterdag zelf jarig en Linde was op woensdag al jarig geweest. Ze hadden heerlijke taarten gemaakt voor ons!
Daarna zijn we met z'n alle op stap geweest in Benidorm. Voor mij voor de eerste keer op stap hier in Spanje de rest is er allemaal al langer.
Vandaag de Zondag 21 februari een dagje uitrusten, Morgen mag ik weer beginnen met stage!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, la Nucia

Nicole

3 maandjes stage in Spanje :)

Actief sinds 21 Feb. 2016
Verslag gelezen: 348
Totaal aantal bezoekers 2918

Voorgaande reizen:

10 Februari 2016 - 05 Mei 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: